5-1

I skrivande stund rullar en buss fylld av teamet spelare samt qlackmedlemmar ner till Stockholm för att därifrån åka i Estonias farvatten mot Tallin! Behöver väll knappast säga att det inte är något träningsläger dom ska på....
Själv valde jag att stanna hemma i år, mest pga brist av semesterdagar men sen för att fjolårets resa gav en blandning av ångest och kallsvettningar i 3 dygn efteråt.....eller vad säger du Matte!?!? (Han låste in sig i en vecka!)

Igår var det åter dags för Innebandy på Franzénhallen, i år ser upplägget lite annorlunda ut mot för tidigare år! Nya lag varje onsdag och sen räknar man ihop indviduelt hur många segrar man får under sommaren!
Igår va uppslutningen god (22 man) och när lagen delats klart såg det på förhand ut att bli en jämn tillställning!

Jag och Down Mike hamnade åter på samma lag vilket skulle....som föregående onsdag visa sig bli ett vinnade lag! Det bjöds stundtals på ett bländande skönspel över hela plan och bollen rullades gång på gång in bakom en helt bortspelad Nordlander i gulas kasse!!
Ska även passa på att nämna omgångens mål..( Eller hur Törnsten!? =) Undertecknad håller bollen bakom mål....går sakta mot hörnet till vänster...vandrar vidare uppåt i banan och kör den klassiska "tittfinten" för att söka någon att spela...PANG....bollen sitter i närmaste kryss och Herr Nordlander ser ut som ett stort ? Vad hände?....jo du lämnade en lucka för Berglund....då smäller det! =)

Jag har nu ett match facit på 5 vinster och en förlust ( förlusten tycker jag dock ska strykas, det va i en 5 minuters match bara för att vi skulle utnyttja tiden fram till 22.00, alla andra " riktiga matcher har mitt lag vunnit!)

Just med tanke på denna överlägsamhet så tycker jag att fler bör följa efter min, Matte och Öbergs försäsongsträning å inte åka på nån jäkla krökar resa till Tallin! =)

Även helgen närmar sig och det lutar åt att det blir en lugn helg, dock kan det bli en bastu med tillhörande dryck på Rosénbäcken imorgon men mer vet jag inte!

Kanske kommer några rader från min kollega  Bruno oxå men det är väll å hoppas på för mycket!

Cya / Berra

Kommentarer
Postat av: Törnsten

Ett mycket vackert mål Berra =)

2008-04-17 @ 09:58:31
Postat av: Berra

Tackar! =)

2008-04-17 @ 11:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0