Korv VM + Varg



Ännu en helg förbi....Orkar inte summera hela helgen (det får Matte göra)...men tänkte berätta lite om gårdagen! Det började med att Ecke Lax ringde och väckte mig 08.00 och med tanke på att jag kom hem 03.00 kan jag inte påstå att jag va blixt pigg precis! Trots detta klev jag genast upp när Ecke säger att det är blåkupa ute och vi borde ut och fiska!
Vi drog ut till Hästviken för att se om vi kunde lura någon Öring men som vanlig blev det noll och när Down Mike Öberg ringer och säger att han är på väg ut lägger vi ner fisket och går upp till stugan och tänder grillen ist.... När vi väntade på Öberg satt vi och fundera på hur mycek korv han skulle ta med sig....svaret blev 30!! När sedan bröderna Lång bestämmer sig för att komma ut landar ytterligare 12 korvar på grillen och Årets första Korv VM var ett faktum....tror att öberg vann på dryga 10 krovar....men med den magen är ju inte det konstigt!...( Å skratta inte Matte...jag tycker du borde hoppat över räksalladen! )

Senare på kvällen hade jag och bröderna planerat in en film men det ändrades i sista sekund och det blev ist filmen Varg på bio!
Jag tycker väll personligen inte att det va någon höjdar film men Matte å Mackan va helt lyriska efteråt..." Vilken film"...."fan va bra han är, stormare" " Årets film" "klart den bästa svenska rullen på länge".....ja hyllningarna ville knappt ta slut!!

Nu är man åter på jobb och det känns ju sådär men men....bara 4 dagar till kvar till nästa fredag!

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0