Säl slakt

Jag  har varit iväg på många liknande resor som denna. men jag tror aldrig att spriten och jag funnit varandra som denna gång.
Torsdagen var ganksa lugn medans fredan var hård, lördagen brutal och söndagen anus!

SKidåkningen var bra, där vi förflyttade oss mellan ett dike på solsidan och trollskogen för att söka efter den bästa åkningen men detta var bara ett tidsfördriv till kommande afterski, och efter jag har lekt följa jhon och visat sälen hur stig, ingmar och JanErik åkte småslalom på sin tid var det äntligen dags.
Väl inne på stället hittade jag en perfekt plats i baren, men det tog nog inte 5 minuter innan jag får första beställningen, ??? jag jobbar int... eller vafan, vad ska du ha?
4 öl 4 jäger, eller ta 6 en till dig och din kompis!
Cicilia som min barkolega hette spillde snabbt upp grejjerna och jag serverade, vi var ett bra team fram till att mitt balanssinne började ge vika, då kom generalordern, 4 öl till bandet. Givet tänkte jag, och med 1.4 promlille i ett par pjäxor började vandringen fram genom havet av folk., väl framma frågade bandet var e vargen? vad menar du jag har inte sett någon varg, men dom blev mer envis "var e vargen var e vargen vare vargen"
- Ja jag vet inte svarade jag, när nogon knackade mig på axeln och sa, det är inte dig dom frågar dom sjunger på Imperiets låt, var e vargen!
jag ser, och gick snabbt tillbaka till min post på östra flanken på baren. Afterskin var nu påväg att ta slut och vi tog en taxi till stugan och efter många om kom vi äntligen fram.
powernap., som påminnde mig om att jimmy måste laga taket!
sen hörde jag att vi var på HC på kvällen och lyssnade till rydell och quick, ett riktigt bra band med bra ös!
det andra dagarna såg ganksa lika ut, berra får fylla på då mina minnen kapitulkerat

och dom som ska dit nästa år kan jag meddela att jag kommer att vara delägare i HC, taxi sälen och afterskistället när det sista reserverade beloppet är draget från kontot.

Shaked and baked not stirred

Bruno stenmark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0