Jobbar över

MJo det får bli ett kortare inlägg idag. Nu när julen stundar är det så att man antingen har sjukt mkt att göra, eller så får man sparken, inget mittemellan. Och jag tillhör tack och lov någon som har lite mkt att göra! Om det beror på att jag inte skött mig och halkat efter eller att det bara är mkt att göra, låter jag vara osagt=)

Sak den samma. I morse när jag gick hit viste jag att jag inte skulle hinna klart på de 8 timmar som man ska jobba för att tillfredsställa den stora massan och inte falla in under kategorin bokstavsbarn, L.A.T. Men när klockan började närma sig 5 snåret går en av kollegorna förbi och börjar rada upp en massa högtalare och i förbifarten ser jag något jag känner igen.
” mhe men va!?!? jag fick inte fram ett ord. Vad var det han hade i handen?
Jag insåg ganska snart, när det där ljudet, de oförglömliga, de omöjliga att ta miste på Ljudet strömmande in och träffade hammaren som slog på städet och sedan vidare via vestibularisnerven upp i hjärnan, leendet spred sig. Puuttshuu.
Varunummer 11412-03, en välkyld norrlands guld. Välkommen till världen.

 - Vad händer Skränk? utbrast jag!
 Hans svar la sig som bomull runt hjärtat.
-Vi lägger ner, jag har köpt en flaska whiskey och en massa öl. Ta hit datorn så spelar vi lite poker snackar skit och dricker någon whiskey. Och vipps så sitter vi nu här och gör precis det. ”cliff of dover- eric johnson” spelas och jag vinner (det är min blogg jag skriver vad jag vill=)

Det är i alla fall vad jag kallar att jobba över.


Hinner inte mer,

Stay Classy Härnösand

Shake and bake

//Bruno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0