2 sidor av samma mynt!

Sitter nu och tittar ut över kanalen i Härnösand, på andra sidan sitter en man iförd blå jacka och ett par slitna jeans, i den högra handen har han en som till synes verkar vara sista biten av en gul blend, och i den högra en öl, min gissning andersson 7,2. Då slår det mig, Ulf Lundell.
Vi var som sagt uppe i Umeå för att lyssna på denna mytomspunne man, jag har aldrig lyssnat på honom innan och ville ge mannen en chans, jag skrev tidigare "jo han såg jag i umeå 2008 när han var som bäst" det kommer jag nu mera aldrig på säga, eller få får jag, men jag skulle ljuga, Ljuga så in i hela helvete!

Han kommer in på scen och drar igång sin gitarr till folkets hyllningar. Första låten tycker jag om, inte för att det är Lundell utan för att mackan och berra slutar prata och jag kan njuta av de sista minutrarna av mitt ölrus från bastun.
När han har spelat några låtar som alla handlar om hur stockholm, och speciellt söder ser ut om nätterna, om vintern, om sommaren om. om.... sluta! sluta nu! din överreklamerade gubbejäv.-.... Sen kommer den, dagen värsta alla tiders värsta... Spike! han börjar först med någr ord.

- mmm harkel hrmm. jag ää var ute öö på stan ee idag ocheeee där såg jag en öö hund, det var en sånhär ee vit sak, dogg argentino, går inte att ha bland människor, den hunden ööö       ska valla boskap i öö argentina, men det finns en hund som är värre öö doggo brazil, den kan ingen människa tygla, går inte att ha, går inte att ha!
Jag hade en hund en gång, den hette Spike!
Sen spelar han den sämsta låt som gjort, Spike!
Jag skrattar, man kan inte göra annat, jag vänder mig mot berra bus, detta uttalade Lundell fan, för en förklaring. han sover! sover? har du dragit hit mig, och sen somnar du? nä nu jävlar. då ska jag också ta mig en lite lur!

Nä du Lundell! din tid är förbi! det är bara kulturkrönikörer som tror sig vara över os vanliga dödliga som tycker du är bra nu!
Och du Lundell, du har 5 st i ditt band, låt dom få glänsa lite, du behöver inte sjunga och överrösta alla hela tiden.
ett gitarrsolo ett trummsolo vad som hälst!!! du gjorde det en gång, då kom någon fram med sin saxofon det solot, gjorde att denna konsert inte var helt bortkastad!!!

Shake and Bake

bruno




Kommentarer
Postat av: Jens

Nu förstår jag varför du snart kan öppna älgsafari, jag ska lära dej lite om romantik nästa gång jag kommer upp. Kör det vanliga stuket med Rongedahls, Bon Jovi och Kizz så länge...och spä på med några RnB negrar som ingen har nån aning om, så du inte verkar helt efter....som sagt, mest shake för bruno om mina källor stämmer.

2008-11-08 @ 09:53:39
Postat av: kungen i vitt

Vilken jävla bra text. Har aldrig gillat Lundell men skall ändå flytta till huvvustann. Det är där det häder.

Snobbar som jobbar från Luleå

2008-11-19 @ 23:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0