Barnhemmet

Ska väl tillslut rita ner några rader jag också i detta överskattade medium!

Hur som haver,
Söndag igår och vi skulle se barnhemmet på bio, en film vars framsida skulle få Per Swedin att springa ur sina skor!
Skräckfilm har aldrig varit en uppskattad konstform från min sida, men jag måste ändå säga att spanjorerna lyckats väldigt bra! En spökhistoria, som inte handlar om att en långsamt gående man hinner ikapp några marian jones springade blondiner och strimlar upp dem till renskav måste bara det ses som ett stort plus

En kort kort kort, sammanfattning!

Barnhemmet handlar om "Laura" och hennes familj som flyttar tillbaka till de barnhem hon växt upp i. Hon vill åter igen öppna det gamla huset och ta hand om handikappade barn, men samma dag som öppnandet försvinner parets egna barn spårlöst och underliga saker börjar hända runt huset. nu gäller det för Laura att övertyga polisen och sin egen man att hon inte är psykist instabil och att hennes övernaturliga syner inte är en inbildning. 

Det tar nästan 35-40 minuter innan filmen kommer igång, men när den väl gör det gör den det med besked.
Filmen nyper tag och ser till att du sitter och känner dig lite illa till mods mer eller minder hela tiden.

vet in om mackan håller med. han satt och spelade spel på telefonen hela filmen,
men jag måste nog ge filmen 3.5 av 5. jag hoppas också att det dröjer länge innan jag måste gå och se en skräck igen!

Nu hoppas jag bara att Sagabio kan skicka upp Stepbrothers på duken, kan inte gå fel när Will Ferrell och John C Reilly överagerar framför kameran!!

Shake And Bake

Bruno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0