började som ett sömnpiller men sen...



Vi skippar våran tidigare plan om att skriva om ett ämne varje dag....vi har helt enkelt inte den tiden! Vi ska dock försöka skriva så mycket som möjligt....

Jag å bröderna Lång va ju som dom flesta vet i Björkarnas Stad Umeå i lördags, dels för att testa stadens nattliv men huvudsyftet med besöket (mitt iaf) var Rockikonen Ulf Lundells "unplugged" Konsert på Arena Nordica!
Förväntningarna va rätt höga eftersom han hade fått bra kritik innan...

 Första 45 min var vi alla tre rätt överens om att det va rena sömnpillret!...Uffe kommer in på scén utan band och spelar nått man kan närmare likan Prat en sång...lägg där till lite mellansnack i bästa bakfylleröst om en helvetes stor jävla björk hemma på Mamma Lundells baksida plus ett totalt nedsläckt Arena Nordica....alla tre turades om att somna lite då och då... =)
- Att han även gjorde en av dom sämre versionerna på en av mina favorit låtar "Daniellas Hus" gjorde inte saken bättre!

Men sen..... bandet kommer in och konserten blir mer plugged än unplugged och det är förövrigt idel nya ansikten i bandet och tom Uffes vapendragare Janne Bark saknas på scén!
Det blandas frisk mellan gammalt å nytt och personligen vill jag höja låtarna - Lycklig Man, Hon gör mig galen, Senare år och Gå ut å var glad!

Vill även passa på att lägga in lite citat från en tidnings recension Uffe fick..

- Få personer är som Lundell, lika talangfulla, lika överproduktiva, lika dramatiska, lika passionerande, lika barnsligt och uppkäftigt övertygande men ändå, trots allt det där, allt det ovanliga, så vanligt, så enkel och faktiskt en av oss. Genom sin musik får han människors hjärtan att klappa lite hårdare, att känna igen sig, att sättas i ett sammanhang, han enar folket, som en ny religon...

Även en bild.....Dock riktigt risig kvalité när vi hade platsen längst bak och zomar man med en mobilkamera så blir det inte bättre....



Ps. Hotellet hade gratis lunch, gratis middag och fri öl i relxaen...Världsklass!!...Ds.

// Berra


Kommentarer
Postat av: A. Lax

Vad hette hotellet??

2008-10-29 @ 21:13:23
Postat av: Berra

Clarion

2008-10-30 @ 09:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0