El clasico

Måndag har kommit änuen gång, lika fruktansvärt som vanligt! all min energi behövs för att hålla ögonen öppna!

men varför denna rublrik kanske ni undrar. ja det är inte så att jag ska ner till spanien dricka öl och se på fotboll, nej nej varför skulle jag ängna mig åt sådant strunt, i denna stad där renlevnad har blivit ett nytt signum! från all håll i värdlden kommer kristna extrimister och tar efter vårat goda exempel på hur man ska leva sin vardag. först hela AIK sen håkan, och nu kommer smällen, el clasico eller klassikern på svenska!

Jimmy "mañana" Andersson ringer och som vanlingt är samtalet fyllt av skratt och lättsamhet, tills jag frågar honom om han har sprungit lidingö loppet än?  nä det skulle tydligen ske på lördag. men nog om det karn har anmält sig till vasaloppet och han ska promt ha med mig,
-Matte, vi ska åka vasaloppet
-Men då måste jag köpa skidor
- HAHA. ja det är en förutsättning,
- men menar du Tjej vasan´lilla vasan eller vad?
- Men gere, riktiga vasan, nästa år ska vi göra Klassikern

om en kall kår gick när berra droppade bomben att vi skulle blåsa liv i denna blogg, var det inget jänte den som rinner nu. 2 män (ja?) båda glad i maten och har en arsenal av bortförklaringar mot varför man ska träna, ska ställa upp i klassikern. Nu har det slagit slint på riktigt!

* Engelbrektsloppet, 60 km, alternativt Vasaloppet eller Öppet Spår, 90 km, på skidor.
* Vätternrundan, 300 km, på cykel.
* Vansbrosimningen, 3 km.
* Lidingöloppet, 30 km löpning.

är vad som väntar, men vi får väl se när första bortförklaringen kommer, jag tror att den är min!

Men om någon känner att denna idiotiska idé kankse inte är så dum ändå, och vill ha ett diplom om att din dumvristighet verkligen är genomförd, så är ni välkommna att vara med.

Träningen drar igång när snön faller!

ses i spåret!

Shake and Bake

//bruno

Kommentarer
Postat av: Berra

Ja du Matte, om träningen ska börja när snön faller.....då får vi nog hoppas för din skull att det börjar snöa inatt....

2008-09-22 @ 14:20:26
URL: http://brunoberra.blogg.se/
Postat av: Bruno

Är inte det minsta orolig,

behöver inte träna för något sänt där egentligen.



jag tycker även att det är lite udda attt bara du och jag som kommenterar det du och jag skeriver?=)



2008-09-22 @ 23:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0